hogyan mondjam el szülő-gyerek kommunikáció

Virág épp örökmozgó kisfiáért, a tízéves Milánért megy a napközibe. Virág nagyon szeretné tudni, hogyan érezte magát a gyerek az iskolában. S bár ez a beszélgetés látszólag egyszerűnek tűnik, Virág pontosan tudja, hogy a valóságban igen gyakran zátonyra fut. Ahogy kilépnek az iskola épületéből, Milán talál a földön egy gesztenyét, és rugdosni kezdi maga előtt, mint egy focilabdát.

 

– Mi volt ma a suliban, Milán? – kérdezi Virág.

A kisfiú megrántja a vállát.

– Semmi.

– De milyen volt?

– Jó.

1. csapda: A zárt kérdések könnyen befagyaszthatják a kommunikációt. Ha túl sok sorjázik egymás után, a gyerek nem azt érzi, hogy érdeklődnek iránta, sokkal inkább, hogy vallatják.

Kérdés: Hogyan folytassa Virág a megkezdett kommunikációt? Melyik válasz merre viszi a beszélgetést?

a) – Miért kell mindent harapófogóval kihúzni belőled? Bezzeg Marcival órákig képes vagy lógni a telefonon.

b) – Bővebben: nagyon jó?

c) – Látom, tele vagy energiával. Lesétáljuk inkább azt a két megállót hazáig?

Kattints a helyes válaszért és a kommunikációs csapdáért!

Szerző: Jeli Viki

Címlapfotó: istock / Geber86