Egy iskola azoknak, akiket máshonnan eltanácsoltak

pedagógusoknak Zöld Kakas líceum

Van egy iskola, ahol minden gyerek másképpen más: a máshonnan lógók, kilógók, tengők-lengők, csellengők, a függőben levők gyűjtőhelye. Az "integrálhatatlanok" iskolája, ahol megengedett "furcsának" lenni, nem beszélni, túlpörögni, lazsálni, hibázni. Itt nem akarnak a szó hagyományos értelmében nevelni, vagyis a társadalmi elvárásoknak megfelelően "betörni" a gyereket, mint a csikót. Az egyik diáklány úgy fogalmazott: "a Zöld Kakasban engedik az embert, hogy az legyen, aki". Mihalicz Csilla írása

0 Tovább

Rosszul hatnak a mesék a gyerekem érzelmeire

mese érzelmi intelligencia meseolvasás

A kisfiam nem néz sok mesét, de azt látom, hogy ezek is rosszul hatnak az érzelmi világára. Nem is valami durva, horror mesék, hanem olyan ártatlannak tűnő történetek, mint Bogyó és Babóca, Sam tűzoltó és a társai. De mintha éppen ebből tanulna néha rossz mintákat. Ezt utánozva kezd le rosszalkodni, vitatkozni, affektálni és sorolhatnám. Tudnának javasolni valamit erre a helyzetre? Milyen meséket nézzen akkor? Olvasónk kérdésére Turáni Szabolcs válaszolt.

 

Ajánlott cikkek:

- Mesék és gyerekfilmek korhatár besorolása

- Izeg-mozog a gyerek mese közben

- Az unokám hibes-habos meséket néz és már a körmét festi

- Hogyan tanulj meg fejből mesélni? 

- A saját mesék varázslatos fejlesztő hatása

Címlapfotó: istock / Nikada

0 Tovább

A pedagógia: élmény. Hogyan tanítanak az esztergomi Dobó Katalin Gimnáziumban?

élménypedagógia társasjáték drámapedagógia tanulmányi versenyA "pedagógiai hozzáadott érték" alapján néhány éve készített listában első helyezett lett az esztergomi Dobó Katalin Gimnázium. Diákjai kiemelkedően szerepelnek a tanulmányi versenyeken, nyelvvizsgákon és a felsőoktatásba is nagy arányban jutnak be, elsősorban műszaki-, orvosi- és természettudományos szakokra. A "reálos versenyistálló" sztereotípiája egy sokszínű, igényes iskolát rejt pezsgő közösségi élettel, motivált diákokkal és kreatív pedagógusokkal. Mit tesznek a tanárok, hogy inspirálják a gyerekeket, hogyan teremtenek jó kapcsolatot velük? Mitől ilyen kiemelkedő náluk a pedagógiai hozzáadott érték? Bellai László írása.

0 Tovább

Képernyőfüggő gyerekek – ideje lépnünk!

kütyü játékfüggőség korlátok internetfüggőség"Nem kevés szülő fordult hozzám kétségbeesve, amikor úgy érezte, már kicsúszott a kezei közül az irányítás, és nem képes befolyást gyakorolni gyermekére. Aki egyre komolyabban tiltakozik, és egyre ijesztőbben reagál, amikor a szülő határt szab valamelyik kütyü használatának." Pethő Orsolya, a Kölyökszerviz pszichológusa osztotta meg velünk tapasztalatait.

0 Tovább

A tragédia nem oldódik fel, a nyomai az unokákban is ott maradnak

trauma holokauszt transzgenerációs trauma zsidóságA fiam kilencéves. Focizik és kosarazik, imád rajzolni, bámulja a kedvenc vloggereit a YouTube-on, menő bakancsért és hátizsákért könyörög, idétlen poénokkal fáraszt, pont olyan, mint bármelyik kilencéves. És ott van mögötte egy tragédiákkal terhelt család története, aminek - akár akarja, akár nem - ő is az egyik szereplője. Hiába telt el több évtized, abban a hátizsákjában, ami nem annyira menő, mint amit az iskolába visz, egy csomó mindent cipel, amitől minden egy picit nehezebb neki. Kárpáti Judit írása.

0 Tovább

Hogyan mondjam el neked

blogavatar

Meg szeretnénk teremteni a függőségről való beszéd nyelvét és kultúráját, szülő-gyerek, tanár-diák, felnőtt-fiatal viszonylatban. Ha egy generációnyi szülő ezt elsajátítja, akkor a következő ezt már sajátjaként tudja továbbadni.

Feedek